środa, 18 czerwca 2014

Słodkie środy - Jogurtowiec owocowy z butelki

Z pewnością każdy z nas ma jakiś swój ulubiony deser z dzieciństwa. Moja mama często dla naszej trójki przygotowywała tak zwany słodki salceson... Deser ten niezmiernie przypominał go gdyż w swym przekroju posiadał podobną strukturę. Ja dzisiaj przygotowałam właśnie na jego wzór  jogurtowiec, jednak zamiast stężonych galaretek do środka dodałam owoce :)

Jogurtowiec owocowy z butelki 


 SKŁADNIKI:

500 ml jogurtu naturalnego
1 galaretka pomarańczowa
1 galaretka cytrynowa
35 dag truskawek
200 ml jagód lub borówek
mięta do dekoracji 
 PRZYGOTOWANIE:

Truskawki myjemy, szypułkujemy, kroimy w kostkę. 
Jagody lub borówki płuczemy. 
Galaretki rozpuszczamy w 400 ml wrzącej wody i odstawiamy do ostygnięcia. 
Do miski przekładamy jogurt, następnie dodajemy schłodzone galaretki i mieszamy całość. Owoce zarówno truskawki jak i jagody przekładamy do deseru i mieszamy. 
Pozostawiamy całość w misce przez około 20 minut. 
W tym czasie z butelki 1,5l odcinamy górę, deser przelewamy do butelki i wstawiamy do lodówki do całkowitego stężenia (zostawiam na noc).


Podajemy krojąc w plastry, dekorując miętą.
Smacznego :)

 

26 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł z salcesonem na owocowo. Latem można zaszaleć z owocami.Pomysłowa twoja mama :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Dziękuję ... Mamcia zawsze miała świetne pomysły :) dzisiaj to ja z nich korzystam i dziele się z wami :)
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  2. Świetny deser. Pomysłowy sposób podania takiego deseru. Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Deser ten jest bardzo prosty ale efektowny :D

      Usuń
  3. Pamiętam taki deserek:) moja mama dodawała jeszcze słodkiej śmietanki do niego. Idealnie na lato:)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ooo świetny pomysł ... z kolei moja mam robiła go czasami na serkach homogenizowanych ...

      Usuń
  4. U nas był śmietanowiec i robiło się go non stop latem :D Mmm z truskawkami i borówkami to coś dla mnie ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Oby sezon na borówki trwał dłużej niż truskawkowy ... ;) Będzie się deserowo działo ...

      Usuń
  5. Wpadam z rewizytą :) fajny pomysł z tą butelką a deser pyszniasto się prezentuje :))
    Zapraszam częściej do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze, że przypomniałyście o tym deserze...całe wieki go nie robiłam, a jest taki pyszny :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ się prezentuje, rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelacyjny pomysł :)) Muszę wypróbować, bo to coś w sam raz dla mnie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszymy sié ze pomysl przypadl Ci do gustu, zachecamy do przygotowania!

      Usuń
  9. No po prostu rewelacja. Słodki salceson owocowy bomba. Brawo Mama, i dzięki że podzieliłaś się z nami tym pomysłem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie było podobnie, pamiętam gdy podrosłam na tyle aby sama go sobie robić uwielbiałam w węgierkami. Eh ten smak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto powracać do starych przepisów .... niech trwają :)

      Usuń
  11. mmmm.... obłędnie wygląda! zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale super pomysł :)) muszę to zrobić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam i koniecznie napisz nam czy było smacznie ....
      Pozdrawiamy :)

      Usuń